Jokainen matkailija, niin työ kuin vapaa-ajan matkailijakin, kaipaa matkaltaan sujuvuutta. Matka alkaa jo matkan varaamisesta, eikä lainkaan yhdentekevää ole myöskään se, kuinka joustavaksi matkailija kokee hotelliin saapumisen ja matkustuspäivän päätteeksi hotellihuoneeseen pääsemisen.

ITB Berlin Saksassa on yksi matkailualan merkittävimmistä tapahtumista. Messut kokoavat vuosittain saman katon alle tuhansia näytteilleasettajia ja kymmeniä tuhansia messuvieraita. ITB Berlin -matkailumessuilla pystyi todella aistimaan matkailualan uudet tuulet. Messut tarjosivat monipuolisesti maistiaisia useista erilaisista matkakohteista, mutta huomiomme kiinnittyi erityisesti hotelli- ja varausjärjestelmiin.

Matkailualakaan ei ole välttynyt digitalisaatiolta. Monesti matkan, niin lentojen kuin hotellienkin, varaaminen tapahtuu nykyään täysin verkossa. Palvelut ovat käytettävissä missä ja milloin tahansa – juuri silloin, kun asiakas niitä tarvitsee. Pilvipalveluina toteutetut hotellien varausjärjestelmät ja hotellin hallintajärjestelmät mahdollistavat saumattomat integraatiot mm. varauskanaviin (OTAs Online Travel Agensies).

Pilvipalvelut tarjoavat mahdollisuuden myös paljon muuhun. Voisiko vaikkapa hotelliin ja hotellihuoneeseen pääseminen tapahtua yhtä jouhevasti? Entä jos hotellin vastaanotossa ei tarvitsisi jonottaa hotellihuoneen avainta? Voisiko hotellin check-in onnistua ympäri vuorokauden – juuri silloin, kun sinun matkasuunnitelmasi sitä vaatii? Tolotech Oy:n kulunvalvontaratkaisu liitettynä hotelli- ja varausjärjestelmiin mahdollistaa tämän kaiken.

Hotellijärjestelmä ja Tolotechin kulunvalvontaratkaisu muodostavat hotellin asiakkaalle varauksen mukaisesti pääsyn hotelliin ja hotellihuoneeseen automatisoidusti. Hotellin asiakas voi avata oven PIN-koodilla, avainkortilla tai puhelimella. PIN-koodi on helposti toimitettavissa hotelliasiakkaalle varausvahvistuksen yhteydessä.